۱. مقدار زیادی ویتامین H (بیوتین) دریافت کنید.

بیوتین باعث رشد و تقویت ناخن ، مو و پوست می شود. روی دریافت ۳۰ تا ۴۰ میکروگرم بیوتین در روز از طریق غذا یا مکمل ها هدف گذاری کنید. تمام دانه ها (گندم ، برنج ، جو و …)، قارچ ، ماهی سالمون و آووکادو منابع عالی بیوتین هستند.

۲. غذاهای حاوی اسید فولیک ( از ویتامین های گروه B ) بخورید.

اسید فولیک یا ویتامین B9 به جلوگیری از آسیب به سلول های عصبی کمک می کند و گلبول های قرمز خون را سالم نگه می دارد. این ویتامین ، بهترین ویتامین برای رشد ناخن است ، و جذب زیاد آن غیر ممکن است زیرا بدن به طور طبیعی اضافی آن را دفع می کند. ماهی ، گوشت قرمز ، پنیر و محصولات سویا دارای اسید فولیک بالایی هستند.

۳. ویتامین A مصرف کنید.

ویتامین A به تقویت ناخن ها کمک می کند. دوز توصیه شده بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ میکروگرم در روز است. سیب زمینی شیرین ، هویج ، کدو و سبزیجات پر برگ غنی از ویتامین A هستند.

۴. مقدار زیادی ویتامین C دریافت کنید.

ویتامین C اغلب برای کمک به سلامت دستگاه ایمنی بدن شناخته شده است. یعنی به بهبودی و بازیابی در داخل بدن کمک می کند. این بازیابی به تقویت رشد ناخن ها کمک می کند و به آنها استحکام بخشد. پرتقال ، کلم برگ ، توت فرنگی و فلفل دلمه سرشار از ویتامین C هستند.

اشتراک گذاری در موبایل‌:
اشتراک گذاری :

نظر خود را بیان کنید