17-08-16-16-15-09-346_deco۱. پاهای خود را در تشتی حاوی آب گرم که با پوویدون آیوداین ( بتادین ) مخلوط شده است ، قرار دهید.

به اندازه ی یک یا دو سر بطری از بتادین را به جای نمک فرنگی اصل به آب گرم اضافه کنید. بتادین یک آنتی میکروب است که با عفونت و قارچ مبارزه می کند و تا زمانی که شسته نشود ، مثل یک لایه ی محافظتی عمل می کند.

17-08-16-16-15-39-979_deco۲. یک تکه لیمو ترش را روی انگشت پا قرار دهید و به مدت یک شب آن را پانسمان کنید.

یک برش نازک از لیمو را با گاز ( پارچه ی مخصوص پانسمان ) روی انگشت پا پانسمان کنید و بگذارید یک شب بماند. اسیدیته ی لیمو به مبارزه با عفونت شبانه کمک می کند.

17-08-16-16-16-04-779_deco۳. از روغن ها برای نرم کردن پوست اطراف ناخن استفاده کنید.

روغن هایی که روی ناخن ها زده می شوند می توانند به مرطوب کردن و نرم شدن پوست کمک کنند و فشار روی ناخن ها را زمانی که کفش به پا دارید ، کاهش دهند.
از روغن های ذکر شده در اینجا برای تسکین فوری استفاده کنید:
♦روغن درخت چای : این روغن هم یک ماده ی ضد باکتری و هم یک ضد قارچ است که بوی خوبی نیز می دهد.
♦روغن بچه : یکی دیگر از روغن های خوشبو ست که خواص ضد میکروبی روغن درخت چای را ندارد ، اما برای نرم کردن پوست عالی است.

17-08-16-16-16-28-817_deco۴. پاهای خود را در تشتی حاوی آب و پتاسیم پرمنگنات قرار دهید.

خیساندن پاها در آب حاوی پتاسیم پرمنگنات ، یک درمان خانگی معمول برای پاهای ورزشکاران است‌. برای ۲ تا ۳ هفته ، پتاسیم پرمنگنات ۰/۰۴ % را در آب بریزید و پاها را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه و یک بار در روز ، درون آن قرار دهید. پاهایتان کمی رنگ قهوه ای روشن به خود می گیرد ، اما پرمنگنات یک ماده ی ضد عفونی کننده ی طبیعی است و کمک می کند که پاها و ناخن هایتان به طور فوق العاده ای تمیز بماند.

17-08-16-16-16-51-291_deco۵. با کمک چسب زخم ، فشار را کاهش و تخلیه و آب کشیدن از محل را افزایش دهید.

یک چسب زخم را به انگشت پا بزنید و پوست را از محل جایی که رشد ناخن روی بستر ناخن تمام شده است ، یعنی از بغل های ناخن ، بکشید. این ترفند برای این است که پوست را از صدمه ی ناخن ، با کمک چسب زخم دور کنید. این کار فشار را در محل کاهش می دهد و اگر به طور صحیح انجام شود ، تخلیه و خشک شدن محل زخم را ترویج می دهد.

 

اشتراک گذاری در موبایل‌:
اشتراک گذاری :

نظر خود را بیان کنید